Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T71o35m32á60š 50T83a20t43í84č67e33k 5800382920408

Dočetl jsem to k první větě po úvodu, ve které autor ateistům podsouvá, že jsou bez morálky. Je to nesmysl a účelně lživé tvrzení osob, o nichž svůj názor kvůli pravidlům diskutování napsat nesmím. :-P

0/0
19.3.2017 16:20

P30e81t66r 92B48a90j55n31a26r 4940185762779

Skoda ze jste nedocetl az do konce. Pak by jste mne falesne nenapadl.

0/0
19.3.2017 16:37

T13o21m23á60š 47T43a77t10í61č13e10k 5710392200898

OK, jdu na to.

0/0
19.3.2017 16:44

T50o87m34á19š 89T93a64t90í97č18e90k 5390802790108

Takže: s článkem souhlasím, s posledním odstavcem speciálně. Nicméně ten první o ateistech popírajících nezbytnost morálky je minimálně tendenční. Jako ateista jsem se ještě nesetkal s jiným ateistou, který by něco takového řekl, že ho morálka zbytečně omezuje, od žádného ateisty jsem to nikde nečetl ani neslyšel v projevu nebo diskusi.

My ateisté morálku jako zbytečnou nevidíme, ale jako nutnou - jako obvykle z rozumových důvodů doložených vědeckými poznatky. Současný individualismus (aneb kašlání na ostatní) opravdu není nějakou odnoží ateismu.

+1/0
19.3.2017 17:17

P43e54t75r 42B64a81j56n20a30r 4900595612299

To byla urcita uvaha, pokud vec budeme brat do dusledku.Lidske jednani ale daleko vice determinuji emoce nez rozumove uvahy. A proto je na svete mnoho moralnich ateistu a nemoralnich teistu.

0/0
19.3.2017 17:53

L29u62b91o75m60í45r 41V74í17t 7824671870196

Zajímavý článek. Ap. Pavel říká:Jestližeť jsem obyčejem jiných lidí bojoval s šelmami v Efezu, co mi to prospěje, nevstanou-liť mrtví? Jezme tedy a píme, nebo zítra zemřeme. Přeji hezký den.

0/0
19.3.2017 11:23

P55e31t61r 38B51a47j29n81a12r 4660265632769

Děkuji. I Vám přeji hezký den:-).

+1/0
19.3.2017 11:42

S35l68a40v24o87m98í43r 12B71e77n54e98š 6632307430684

Nechápu, proč nemorálnost spojujete s ateisty.

Jestliže podle Vás má být morální jednání důsledkem bázně z Boha, pak jaký je rozdíl mezi ateistou, který dodržuje zákony pouze z důvodu strach z policie, a věřícím, který je dodržuje z důvodu strach z Boha? Ani jeden to v takovém případě v soubě nemá a oba to dělají jen z bázně. Dá se sice říci, že častěji se proviní ateista, protože ten může doufat, že policie na něj nepřijde, než věřící, který se domnívá, že Bůh ví všechno, nicméně to, že je za tím báze'n a nikoli potřeba být morální, platí pro oba.

Ani jeden z těchto dvou lidí to nemá v sobě a oba to dodržují jenom ze strachu.

Morálka buď v člověku je, nebo v něm není. Pokud pomineme ty věci, které mají náboženství skutečně jako cíl, tak ostatní záležitosti, které s náboženstvím nemají souvislost, jako je pustit starého člověka v tramvaji si sednout, vrátit nalezenou peněženku, ve které jsou doklady majitele, apod., jsou zcela nezávislé na náboženském cítění příslušného člověka.

+3/0
19.3.2017 11:21

P67e47t91r 74B75a72j10n87a68r 4610175232109

Jistě máte pravdu, že jsou morální ateisté a nemorální věřící.

Nicméně z hlediska filozofie ateismu, není k morálce důvod.

Naopak nedeformované náboženství, které nehlásá všude strach z pekla a tedy i falešnou morálku, vede lidi k pěstování skutečné morálky.

+1/0
19.3.2017 11:34

W47a60l35d58a 96W68i15n16t75e67r 6797889741529

Z hlediska filosofie náboženství není filosofie, tudíž nelze srovnávat.

0/0
19.3.2017 13:29

J59a82n 82R52á83ž 1979473424970

Jestliže považujeme filozofii za zkoumání světa a člověka nejen v jeho materiální podobě, ale předmětem filozofie je i to, co jeho materiální podstatu přesahuje, je náboženství jako způsob zkoumání vztahu člověka k jeho transcendentálním představám, také filozofií. Alespoň já jsem o tom přesvědčen.

K polemice Bajnar-Beneš si dovoluji vyslovit názor, že morálka, co by obecná představa správného jednání člověka ve společnosti, jejíž je součástí, se v euroatlantické společnosti vývojově stala zcela nezávislá od toho, zda je člen naší společnosti ateista nebo věřící. Tím se lišíme od společnosti např. Islámské, kde pojem morálka je dán především fundamenty tohoto náboženství. Takže chápání co je a co není morální je ve společnosti Islámské ve velké míře naprosto odlišné od chápání morálky v naší společnosti, což je příčinou nekompatibility způsoba života muslimské a naší civilizace.

+1/0
19.3.2017 15:21
Foto

J78a70r11o58s95l40a36v 29H46a36l87u70z40a 2936724159328

Nečestné jednání je cestou k úspěchu do té míry, dokud je tolerované ostatními, kteri se tak stávají spoluviníky. Vzpomeňte si třeba na biatlon, kde

český tým vystoupil proti dopingu a kolik lidí jim to vyčítalo.

+1/0
19.3.2017 11:03



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.