Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V46i90k87t19o24r 49Š36e41d35i40v13ý 8316821530546

Autor je, zdá se, zcela mimo realitu.

O něco podobného lze usilovat na pár středních školách - na těch, které si opravdu vybírají žáky. Podstatně víc je těch, kde jsou rádi, že jim za ty čtyři roky školu nezapálí a z "matematiky" lze jako společné minimum pro všechny zvolit asi tak rozdíl mezi přímou a nepřímou úměrností.

0/0
24.3.2017 14:03

P65e74t29r 50B41a84j78n71a86r 4440255772829

Autor není mimo realitu. Autor učil pět let na SŠ a tak je dokonale vyléčen z idealismu, že vlastním netradičním přístupem ve výuce změní realitu:-) ( matematiku jsem učil jen okrajově, více pak technické předměty na jedné škole a fyziku, chemii a ekologii na druhé škole).

I tato zkušenost s realitou mně však nebrání konstatovat, že nejen matematika se na školách učí špatně a že by měla být vedena jiným způsobem. Tedy v některých oblastech učiva ubrat, v jiných oblastech přidat. Učit o zlatém řezu v jeho různých podobách pokládám za smysluplnější než například vyučovat řešení exponenciálních a logaritmických rovnic, což má smysl jen pro ty, co se budou dál chtít vzdělávat ve fyzikálních a technických oborech.

0/0
24.3.2017 14:15

V46i47k67t57o38r 51Š23e80d63i30v36ý 8846321810716

Ježišmarjá - tak se podívejte, na čem vyhořeli maturanti ...

Opravdu nejde o to, že by nezvládli logaritmické rovnice, spíš měli problémy i se zmiňovanou trojčlenkou.

0/0
24.3.2017 15:18

P10e86t25r 66B65a81j19n56a28r 4950735742679

No jistě. To vše ukazuje na to, co jsem psal. Proč učit složitosti? Není lepší se zaměřit na základy, ke kterým bych pak přidal zajímavosti o tom, jak může krásně svět matematiky popisovat přírodu a estetické tvary.

0/0
24.3.2017 15:21

V28i10k74t98o71r 53Š94e87d72i55v91ý 8406401720116

Na základy je třeba zaměřit se při přijímačkách - a na střední školu nevzít nikoho, kdo v přiměřené míře nezvládl učivo ZŠ.

A až díky tomuto filtru budete mít na středních školách aspoň trochu "použitelné" žáky, můžete začít popisovat krásy oboru.

+1/0
24.3.2017 16:06

M54. 91K65. 19P13i16j71á98č29e58k 7224100362890

Zlatý řez a Fibonaciho posloupnost pochopí a zvládne každý bez určitého pemza znalosti. Stejně jako fraktální dimenzi či fraktální geometrii. 8-o

Nevím, jaké má autor zkušenosti s výukou matematiky, ale velmi rád bych jej viděl někde ve škole jako vyučujícího. Ani na gymnáziích by s tímto přístupem neuspěl (14 let praxe na gymn.), poněvadž tam zdaleka nejsou jen adepti matfyzu, ale je tam spousta tzv. doktorů na blbost, ketří o matematiku a priori nemají zájem. To už nehovořím o zájmu o matematiku na učňovských maturitních oborech (i tam mám praxi). Tam, zvláště u technických zaměření, nelze oddělit matematiku od praxe a naopak. Jenže zájem žáků je minimální. Mnohé, stejně jako jejich rodiče, zajímá jen získání maturitního vysvědčení, čímž budou v životě zabezpečeni. A učitele mají za trouby. A nakonec je podpoří chytrolíni typu autora dotčeného blábolu.:-(

0/0
24.3.2017 13:14

B48o60h64u76s55l62a62v 55D37u23š77e85k 5830365414325

No tak ve světě, kde je rovnice o dvou neznámých vrcholem matematiky a ani na vysoké škole kolikrát nevědí, jestli, a použiji větu klasika: mají pro výpočet plochy pod křivkou derivovat nebo integrovat, je popisované pojetí matematiky čistou utopií.

+1/0
24.3.2017 12:50
Foto

J35a34k19u17b 12R35o40t64h 5719603561116

Tak jistě. Fraktálová geometrie na všechny ZŠ. ;-D;-D;-D

0/0
24.3.2017 12:27



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.