Pokuta za léčitelku

Ústavní soud dnes odmítl stížnost televizní stanice TV CZ proti pokutě ve výši 300000 Kč, kterou obdržela za pořad odvysílaný s léčitelkou od Rady pro televizní a rozhlasové vysílání.

Vyměření pokuty bylo zdůvodněno obavou z toho, že by někteří televizní posluchači mohli díky radám léčitelky zanedbat lékařskou péči a tak si poškodit zdraví.

Paní léčitelku, ani její práci neznám. Nevím zda svými radami a činností lidem skutečně pomáhá, či nikoliv. Avizovaný pořad jsem nikdy neviděl a tak mně rozhodně nepřísluší léčitelku ani způsob její práce soudit.

Přesto mně  rozhodnutí Rady pro televizní vysílání a ÚS zarazily a zdají se mi problematické. Měli by jsme snad pokutovat každé médium, které odvysílá cokoliv co může jakýmkoliv způsobem negativně ovlivnit zdraví, či jinak poškodit člověka? Kolik by toho pak z televizních pořadů zbylo? Nepoškozují snad filmy plné násilí a krve naše duševní zdraví a u mnohých nevedou až k antisociálním činům? Jsou všechny zdravotnické přípravky propagované v televizních reklamách vždy jen zdraví prospěšné? A co třeba reklamy na alkohol? Nevšiml jsem si, že by byly zakázané i přesto, že podle některých studií podporují alkoholismus u mladistvých.

Před nedávnem jsem zveřejnil článek Vládne u nás cenzura? Věnoval jsem se v něm problematice cenzury v Čechách v oblasti alternativní medicíny. Zmiňoval jsem, že existují šéfredaktoři médií, kteří o tématu zakazují psát podřízeným redaktorům. Za obsah svého článku jsem byl mnohými kritizován. Prý tady žádná cenzura v oblasti alternativní medicíny není a každý si může psát co chce.

Na případě této již pravomocné pokuty je zřejmé, že to může mít i svá rizika. Jakou máte jistotu, že váš pořad nebude kýmsi vyhodnocen jako propagace něčeho, co není „vědecká léčba“ a potenciálně ohrožuje zdraví pacientů?  Provozovatel stanice TV CZ zcela správně argumentoval, že s obdobným odůvodněním by mohl být zakázán jakýkoliv jiný obor alternativní medicíny, jako je třeba homeopatie.

Rozhodnutí Ústavního soudu bylo obhájeno zájmem lidu. Ptám se však. Je opravdu v našem zájmu, aby jsme jako nesvéprávné osoby a malé děti byli nejrůznějšími orgány chráněni proti našim, třeba i hloupým svobodným rozhodnutím? Já myslím, že ne.

Zdroj:  ÚS potvrdil pokutu za pořad s léčitelkou, aktivovala aury a čakry

Autor: Petr Bajnar | pátek 13.1.2017 17:00 | karma článku: 27,29 | přečteno: 1069x
  • Další články autora

Petr Bajnar

Chcimírové a chciválkové

3.3.2024 v 11:20 | Karma: 7,36

Petr Bajnar

Narodil se Kristus Pán!

24.12.2023 v 8:22 | Karma: 0

Petr Bajnar

České 11.září!

23.12.2023 v 12:02 | Karma: 0

Petr Bajnar

Stávka !

27.11.2023 v 13:57 | Karma: 0

Petr Bajnar

Dušičkové rozjímání

1.11.2023 v 16:36 | Karma: 0

Petr Bajnar

Zdraví nezná hranic

13.9.2023 v 15:54 | Karma: 0

Petr Bajnar

Putování po Madeiře

8.8.2023 v 15:57 | Karma: 0

Petr Bajnar

Na Zelený čtvrtek

6.4.2023 v 17:28 | Karma: 0

Petr Bajnar

Mokrý Říp

3.4.2023 v 11:05 | Karma: 4,86

Petr Bajnar

Dilema prezidentské volby

3.1.2023 v 10:22 | Karma: 0
  • Počet článků 606
  • Celková karma 3,68
  • Průměrná čtenost 1407x
Jsem obyčejný člověk, který se zajímá o filozofii, vědu i o společenské dění.