Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PF

Jestli toto byl učitel, tak potěš koště.

Článek napsaný stylem "Jak pejsek a kočička pekli dort".

Čí "zásluhou" se takovýto blábol mohl dostat do rubriky "Věda"?

Podíval jsem se na vámi zveřejněný odkaz "zemejas.cz" a je vymalováno. Není už k vám a a vašim (nenapadá mne vhodné slušné slovo) co dodat.

Na druhou stranu je zase krásné, že mohou vycházet i takovéto blbiny, beru to jako důkaz minimální cenzury a obrovské svobody projevu.

7 0
možnosti
DT

částice (hadrony) nejsou jednou velkou "nicotou" jak se domnívate, ale skládají se z quarků - je jich 6 běžných druhů, up, down, top, bottom, strange a charm. tyto quarky tvoří spolu s leptony a eichbosony základní částice hmoty. 

Jsou to fascinující částice a mají řadu vlastností. Rozhodně ale nejsou podobné planetám zevnitř... :-)

Ani stringteorie nevnímá částice jako vibraci, jak se domníváte, nýbrž postuluje, že stavební kameny nejmenších částic nejsou bodové (nul-rozměrné) částice, ale že by mohly být například jednorozměrné vibrující částice. Jejich frekvence odpovídá jejich energii. 

Kde že jste to učil tu fyziku? :-)

6 1
možnosti
PB

Fyziku jsem učil nejdříve tak trošku doplňkově na SPŠ a pak na OA. Upřímně řečeno, žáci tam moc o fyziku zájem neměli. 

Jinak vím, že nukleony jsou složeny z kvarků. O jejich struktuře, ale fyzika nic neví, protože nemá prostředky k jejich analýze.

Co se týče teorie strun, je mi na ni sympatický ten pojem vibrace ( považuji svět za vibraci ). Nesdílím ale názor, že jsou to jednorozměrné útvary v 11 rozměrném prostoru. Existuje řada kritik této teorie poukazující na její spekulativnost.

0 1
možnosti

26. 2. 2014 16:46

Ten Buh je take vlnoveho charakteru?

1 0
možnosti
PB

P98e17t68r 79B45a92j79n39a29r

26. 2. 2014 16:59

Bůh je vše, je tedy i vlnou. Ale není jí omezen jestli mi rozumíte.

0 3
možnosti
PP

Stále ještě nejíte maso?

4 0
možnosti
Foto

No, človíčku, pro dnešek už bylo srandy dost. Hezký den a bádejte, bádejte. :-)

2 0
možnosti
Foto

Jsem také příznivcem paralelních vesmírů :-)    Viz.  http://www.ideje.cz/cz/clanky/skupina-vedcu-potvrdila-teorii-paralelnich-vesmiru

Ale jestli to tak opravdu je to netuším.  :-)

2 0
možnosti
Foto

Tvrzení v posledním odstavci vyvolávají domněnku, že jste pod názvem hodiny "fyzika" učil katechismus. ;-)

6 0
možnosti
PB

P50e39t22r 43B11a48j19n86a23r

26. 2. 2014 15:07

Říkal jsem žákům, že i prostá uklízečka přemýšlí-li o vesmíru nezaujatě, může odhalit hlubší pravdy o vesmíru než studovaný fyzik, pokud bude přemýšlet bez předsudků které jsou pro řadu vědců časté a brání jím najít klíč k řešení nezodpovězených otázek vědy, např. záhady temné hmoty.

2 7
možnosti
Foto

J51a13k93u94b 22R81o65t65h

26. 2. 2014 14:24

No, když jako bývalý učitel (sic!) fyziky řeknete, že planetární systém je strukturou a pohybem vlastně stejný, jako atom... Vy nezklamete. ;-D;-D;-D

7 0
možnosti
PB

P28e63t59r 40B67a48j61n85a70r

26. 2. 2014 14:29

Ano jsem přesvědčen, že náš Sluneční systém je atomem vyššího vesmíru a atomy našeho světa jsou slunečními systémy nižšího vesmíru. A také jsem přesvědčen, že takových "vyšších" a "nižších" vesmíru je nekonečně, jsou propojeny černými děrami. Jinými slovy jedná se o fraktálovou strukturu, kdy se pořád opakuje stejný vzor, jestli rozumíte.

1 8
možnosti
KN

K26a89r25e10l 53N76o20v86á20k

26. 2. 2014 13:50

Pokud autor nemá tušení o fyzice, může pak skládat písmenka.

Takto poskládaná písmenka pak vytváří věty jako například tuto: "spatří jednotlivé atomy kamene jako svítící body"

Jednotlivé atomy nejde spatřit ve viditelném spektru světla. Vlnová délka světla je příliš velká pro zobrazení atomů.  Tudíž věta nemá spojení s reálným světem.

10 0
možnosti
PB

P69e65t67r 77B29a27j20n38a39r

26. 2. 2014 14:20

Na VŠ jsem studoval čtyři semestry fyziky a učil jsem fyziku i na SŠ. Ale to není důležité. Já samozdřejmně vím, že atomy lze spatřit pouze elektronovým mikroskopem. Přesto si stojím za tím co jsem napsal. Kdyby jsme se zmenšili na úroveň atomů, jinak by jsme vnímali prostor a čas, proto nelze na popis toho co by jsme pozorovali vztahovat popisy reality z našeho světa. Z hlediska našeho vjemu objehne elektron kolem jádra mnohokrát za sekundu. Zhlediska vjemu pozorovatele v mikrosvětě by jsme tento interval vnímali jako měsíce či léta.

0 5
možnosti
  • Počet článků 608
  • Celková karma 2,02
  • Průměrná čtenost 1402x
Jsem obyčejný člověk, který se zajímá o filozofii, vědu i o společenské dění.