Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T89o48m29á17š 31T48a23t92í45č55e14k 5610192720908

Dočetl jsem to k první větě po úvodu, ve které autor ateistům podsouvá, že jsou bez morálky. Je to nesmysl a účelně lživé tvrzení osob, o nichž svůj názor kvůli pravidlům diskutování napsat nesmím. :-P

0/0
19.3.2017 16:20

P30e12t68r 86B45a66j65n89a40r 4130295402489

Skoda ze jste nedocetl az do konce. Pak by jste mne falesne nenapadl.

0/0
19.3.2017 16:37

T43o27m26á11š 38T81a37t68í98č79e55k 5480492410118

OK, jdu na to.

0/0
19.3.2017 16:44

T68o52m85á41š 51T67a53t63í43č51e66k 5210342580888

Takže: s článkem souhlasím, s posledním odstavcem speciálně. Nicméně ten první o ateistech popírajících nezbytnost morálky je minimálně tendenční. Jako ateista jsem se ještě nesetkal s jiným ateistou, který by něco takového řekl, že ho morálka zbytečně omezuje, od žádného ateisty jsem to nikde nečetl ani neslyšel v projevu nebo diskusi.

My ateisté morálku jako zbytečnou nevidíme, ale jako nutnou - jako obvykle z rozumových důvodů doložených vědeckými poznatky. Současný individualismus (aneb kašlání na ostatní) opravdu není nějakou odnoží ateismu.

+1/0
19.3.2017 17:17

P13e12t17r 73B59a28j39n13a32r 4360445322309

To byla urcita uvaha, pokud vec budeme brat do dusledku.Lidske jednani ale daleko vice determinuji emoce nez rozumove uvahy. A proto je na svete mnoho moralnich ateistu a nemoralnich teistu.

0/0
19.3.2017 17:53

L32u22b47o95m35í64r 31V86í27t 7864881800896

Zajímavý článek. Ap. Pavel říká:Jestližeť jsem obyčejem jiných lidí bojoval s šelmami v Efezu, co mi to prospěje, nevstanou-liť mrtví? Jezme tedy a píme, nebo zítra zemřeme. Přeji hezký den.

0/0
19.3.2017 11:23

P62e81t58r 70B70a13j19n20a75r 4530415752819

Děkuji. I Vám přeji hezký den:-).

+1/0
19.3.2017 11:42

S81l39a49v62o14m16í45r 32B41e31n14e70š 6842687360114

Nechápu, proč nemorálnost spojujete s ateisty.

Jestliže podle Vás má být morální jednání důsledkem bázně z Boha, pak jaký je rozdíl mezi ateistou, který dodržuje zákony pouze z důvodu strach z policie, a věřícím, který je dodržuje z důvodu strach z Boha? Ani jeden to v takovém případě v soubě nemá a oba to dělají jen z bázně. Dá se sice říci, že častěji se proviní ateista, protože ten může doufat, že policie na něj nepřijde, než věřící, který se domnívá, že Bůh ví všechno, nicméně to, že je za tím báze'n a nikoli potřeba být morální, platí pro oba.

Ani jeden z těchto dvou lidí to nemá v sobě a oba to dodržují jenom ze strachu.

Morálka buď v člověku je, nebo v něm není. Pokud pomineme ty věci, které mají náboženství skutečně jako cíl, tak ostatní záležitosti, které s náboženstvím nemají souvislost, jako je pustit starého člověka v tramvaji si sednout, vrátit nalezenou peněženku, ve které jsou doklady majitele, apod., jsou zcela nezávislé na náboženském cítění příslušného člověka.

+3/0
19.3.2017 11:21

P85e24t28r 91B69a64j56n53a60r 4650415222209

Jistě máte pravdu, že jsou morální ateisté a nemorální věřící.

Nicméně z hlediska filozofie ateismu, není k morálce důvod.

Naopak nedeformované náboženství, které nehlásá všude strach z pekla a tedy i falešnou morálku, vede lidi k pěstování skutečné morálky.

+1/0
19.3.2017 11:34
Foto

W55a67l16d30a 53W82i91n47t63e81r 6817449661319

Z hlediska filosofie náboženství není filosofie, tudíž nelze srovnávat.

0/0
19.3.2017 13:29

J60a54n 10R84á44ž 1829183894380

Jestliže považujeme filozofii za zkoumání světa a člověka nejen v jeho materiální podobě, ale předmětem filozofie je i to, co jeho materiální podstatu přesahuje, je náboženství jako způsob zkoumání vztahu člověka k jeho transcendentálním představám, také filozofií. Alespoň já jsem o tom přesvědčen.

K polemice Bajnar-Beneš si dovoluji vyslovit názor, že morálka, co by obecná představa správného jednání člověka ve společnosti, jejíž je součástí, se v euroatlantické společnosti vývojově stala zcela nezávislá od toho, zda je člen naší společnosti ateista nebo věřící. Tím se lišíme od společnosti např. Islámské, kde pojem morálka je dán především fundamenty tohoto náboženství. Takže chápání co je a co není morální je ve společnosti Islámské ve velké míře naprosto odlišné od chápání morálky v naší společnosti, což je příčinou nekompatibility způsoba života muslimské a naší civilizace.

+1/0
19.3.2017 15:21
Foto

J23a82r21o26s81l94a11v 48H74a33l22u84z62a 2966504419858

Nečestné jednání je cestou k úspěchu do té míry, dokud je tolerované ostatními, kteri se tak stávají spoluviníky. Vzpomeňte si třeba na biatlon, kde

český tým vystoupil proti dopingu a kolik lidí jim to vyčítalo.

+1/0
19.3.2017 11:03





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.