Diskuse
Matematika: ano či ne?
Děkujeme za pochopení.
V40i78k39t18o44r 95Š27e43d85i57v97ý
Autor je, zdá se, zcela mimo realitu.
O něco podobného lze usilovat na pár středních školách - na těch, které si opravdu vybírají žáky. Podstatně víc je těch, kde jsou rádi, že jim za ty čtyři roky školu nezapálí a z "matematiky" lze jako společné minimum pro všechny zvolit asi tak rozdíl mezi přímou a nepřímou úměrností.
P51e19t39r 68B80a87j86n12a54r
Autor není mimo realitu. Autor učil pět let na SŠ a tak je dokonale vyléčen z idealismu, že vlastním netradičním přístupem ve výuce změní realitu ( matematiku jsem učil jen okrajově, více pak technické předměty na jedné škole a fyziku, chemii a ekologii na druhé škole).
I tato zkušenost s realitou mně však nebrání konstatovat, že nejen matematika se na školách učí špatně a že by měla být vedena jiným způsobem. Tedy v některých oblastech učiva ubrat, v jiných oblastech přidat. Učit o zlatém řezu v jeho různých podobách pokládám za smysluplnější než například vyučovat řešení exponenciálních a logaritmických rovnic, což má smysl jen pro ty, co se budou dál chtít vzdělávat ve fyzikálních a technických oborech.
M83. 11K55. 43P11i67j90á31č29e78k
Zlatý řez a Fibonaciho posloupnost pochopí a zvládne každý bez určitého pemza znalosti. Stejně jako fraktální dimenzi či fraktální geometrii.
Nevím, jaké má autor zkušenosti s výukou matematiky, ale velmi rád bych jej viděl někde ve škole jako vyučujícího. Ani na gymnáziích by s tímto přístupem neuspěl (14 let praxe na gymn.), poněvadž tam zdaleka nejsou jen adepti matfyzu, ale je tam spousta tzv. doktorů na blbost, ketří o matematiku a priori nemají zájem. To už nehovořím o zájmu o matematiku na učňovských maturitních oborech (i tam mám praxi). Tam, zvláště u technických zaměření, nelze oddělit matematiku od praxe a naopak. Jenže zájem žáků je minimální. Mnohé, stejně jako jejich rodiče, zajímá jen získání maturitního vysvědčení, čímž budou v životě zabezpečeni. A učitele mají za trouby. A nakonec je podpoří chytrolíni typu autora dotčeného blábolu.
B87o29h66u30s68l38a87v 59D36u62š87e63k
No tak ve světě, kde je rovnice o dvou neznámých vrcholem matematiky a ani na vysoké škole kolikrát nevědí, jestli, a použiji větu klasika: mají pro výpočet plochy pod křivkou derivovat nebo integrovat, je popisované pojetí matematiky čistou utopií.
J93a42k22u93b 69R53o38t16h
Tak jistě. Fraktálová geometrie na všechny ZŠ.
- Počet článků 606
- Celková karma 3,97
- Průměrná čtenost 1407x