Diskuse

Diskuze o klimatu

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Sisyfos je asi něco podobného jako náš AFIS a také rozdává anticeny za klamání veřejnosti. Jestli jsou podmínky stejné, nemusíte se obávat, že anticenu obdržíte - tu mohou dostat jen instituce a akademici (ne absolventi obchodní akademie, ale ti, kdo složili akademický slib). Vy si můžete šíŕit pavědu jak libo bez následků a ohledně klimatu, není jasné, co konkrétně kritizujete. Klima má poměrně rozvětvené podhoubí zájmů souvisejícího s businessem a politkou a přece není těžké rozlišit, kdo pracuje s omezeným datovým vzorkem a kopíruje politický zájem směřující k tomu, že jednou budete platit za vydechnutý vzduch. :-)

2 0
možnosti

Já nejsem absolvent Obchodní akademie. Já jsem pouze učil na OA. Jsem absolventem Vysoké školy báňské v Ostravě oboru Materiálového inženýrství. Mám tudíž titul inženýr a tak i nárok na prestižní cenu Bludný balvan:-).

0 0
možnosti

To není maso. To je článek.:-)

0 0
možnosti

Kvalitně demagogický článek. Zvláště to, jak se snažíte poukázat, že vás sice mnozí kritizují jako totálně nevědeckého, ale už sám velký Václav Hořejší kdysi kritizoval spolek Sysifos (ostatně - máte ve dvou po sobě jdoucích větách Kremlík a Kremlička - víte, že píšete o tomtéž člověku?), což má zřejmě dokazovat, že vaše ezoterické nesmysly mají nějakou váhu. Nechtějte vědět, co by můj bývalý šéf v Ústavu molekulární genetiky napsal o vaši fantazmagoriích...

1 0
možnosti

Za upozornění na chybu děkuji. Pokud to četl pan Kremlík, omlouvám se za zkomolení jeho jména.

Pan Hořejší píše, že je stoupence skeptického názoru ve vědě, tudíž nepochybuji o tom, že by měl na mé články a myšlenky podobné názory jako máte Vy. Tedy považoval by mně za šarlatána a šiřitele pavědy.

0 0
možnosti

J96a35r36a 83R16a38n27k

9. 4. 2017 19:41

Nezmizelo nikam, proto mate 50 milionu migrantu na pochodu, sucha a povodne pro Vas asi nic neznamenaji.

1 1
možnosti

Souhlasim s Vama. To je jen obrazek a ne muj nazor pokud by jste me clanky skutecne cetla.

0 0
možnosti
Foto

Po několika prokázaných podvodech takzvaných klimatologů dnes nikdo těmto podvodníkům nemůže věřit.

Aféra s hokejkovým grafem nebo uniklé mail "klimatologů" jsou v živé paměti.

0 0
možnosti

POZNÁMKA K DISKUZI

Často se tu píše o "bludném" myšlení. Všiml jsem si, že když napíšu, že věřím v duchy, UFO, Atlantidu atd jsem automaticky považován za přihlouplého. Bez ohledu na to jestli vše ostatní co napíši jsou hlouposti, nebo myšlenky za které by někdo jiný, který zachová dekorům a nebude hovořit o svém přesvědčení třeba získal Nobelovu cenu.

Tedy lidi neposuzují druhého ve své většině podle kvality jeho myšlenek, ale podle určitého schématu, který jím dali tzv. autority. Věříš v esoteriku-jsi blb, ne- jsi OK. Jistě je to zjednodušené, v esoteriku dnes věří již každý druhý, samozdř. mimo zdejší diskutéry.

0 0
možnosti
Foto

Asi to chápete špatně, alespoň jak se na to dívám já. Nemám žádné schéma dané mi autoritou, to v žádném případě, autority nemám rád. Ani vás nepovažuji za hloupého, pokud se jedná o víru v UFO, duchy, esoteriku a pod. Já takové zařazuji pod skupinu "divní", ač např. UFO nevylučuji ani já.

Posuzuji to z pohledu současného stupně poznání a je docela možné, že za nějakou dobu (když budu setrvávat na svých postojích a poznání se změní) mohu jako "divný" být posuzován i já. :-)

0 0
možnosti

J21a34n 97H87l30e42d53í16k

9. 4. 2017 16:59

nepoměr délky lidského života -- k milionům let vývoje přírody je hlavním handycapem výzkumu klimatických změn. Vědci v tomto oboru vlastně čtou z hvězd a metereologové se svými předpověďmi tipují a modlí se, aby je z postu nevyrazili, kdyby plátci a šéfové konečně zjistili, že si odhady vycucávají z malíčku.

2 0
možnosti
Foto

Podle mne vám nelze bludný balvan udělit, protože ten dostávají ti, kteří se mýlili ve vědě, k čemuž vy se neblížíte ani náhodou, což zejména poslední odstavec přímo dokládá.

4 0
možnosti

Bludný balvan dostal třeba i herec a esoterik Dušek nebo astrolog Baudyš a to žádní vědci nejsou.

0 0
možnosti

Až mně dokážete vysvětlit, co je příčinou jevů La Niňa a EL Nino, můžete pokračovat.

Do té doby platí - a víra Tvá Tě uzdravila.

2 0
možnosti

J27a11r27a 83R28a52n41k

9. 4. 2017 19:43

Hlavne at autor presvedci kanadske Inuity:-/

0 0
možnosti

Milý mladý příteli.

Až mně dokážete vysvětlit (Vy a Vám podobní), co.je příčinou El NIňa a La NIni, tak budu věřit Vaším teoriím.

Ostatně, pan Kramlík se jako historik nejdříve zaměřil na otázky vlivu klimatu na společenské děje. A jako každý, kdo se nad tím zamýšlel, si musel klást různé otázky.

A Vám zbývá vysvětlit třeba vliv starověké automobilní dopravy na klimatické optimum. Nebo na vliv freonů, vypouštěných husity na ozónovou díru.

2 0
možnosti

Kdybyste četl mé předchozí články, věděl byste, že vidím klimatickou změnu jako součet vlivu člověka a přirozených procesů, které jsem probíral.

A co se týče EL Niňa a La Nini. Ani současný klimatolog by vám neuměl dát plnou odpověd a tak ani já laik Vám ji nedám.

Nicméně bych hledal v teorii chaosu, která popisuje chování dynamických nelineárních systémů, kterým je i klima. Teorie chaosu na základě matematických modelů popisuje, že v každém systému za určitých podmínek přesně daných nastává cyklické chování, kdy se určité veličiny podle povahy systému jako je třeba teplota, velikost populace druhů v ekosystému, nebo koncentrace řady látek v těle mění v určitých periodických nebo aperiodických cyklech.

Takže já to vidím jako přirozený cyklus v tomto případě změn teploty mořské vody vyplývající ze systémové povahy podnebí. Ale proč se tvoří tam, kde se tvoří, to by již měli prostudovat klimatologové a spřízněné obory. Jistě z jasných klimaticko-geologicko-hydrologických důvodů se tento jev vytvořil právě na tom místě.

A tu teorii chaosu studujte. Doporučuji knihu Chaos-vznik nové vědy. Mnohé o světě z ní pochopíte, i když je již hodně stará.

0 2
možnosti